Kto nie lubi kreskówek i filmów animowanych? Współcześnie oferta filmów animowanych dla dorosłych jest równie rozbudowana, jak dla dzieci. Pełne detali postacie i wciągająca fabuła sprawiają, że kreskówki stanowią jak najbardziej interesującą alternatywę dla filmów i oglądane są przez ludzi w każdym wieku. A ponieważ większość ludzi rzeczywiście decyduje się przynajmniej raz na jakiś czas na tego typu rozrywkę, bystrzy i inteligentni marketerzy wiedzą, że nie mogą siedzieć bezczynnie. W ten sposób krótkie animacje stały się nieodłącznym elementem profesjonalnej strategii marketingowej służącej dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców.  

Dlaczego warto stosować animacje w marketingu?

Po latach ucierania sobie ścieżek, animacja na stałe weszła w poczet głównych składowych kampanii marketingowych. Zarówno klienci, jak i marketerzy, włączają animacje w marketingu do stałego zestawu swoich narzędzi. Zazwyczaj są to animowane „explainer videos”, GIF-y, infografiki z animacjami, całe serie kreskówek z brand hero w roli głównej i wiele innych.

Pojawia się więc pytanie: dlaczego powinniśmy używać animacji w swoich kampaniach marketingowych? Poniżej przedstawiam kilka powodów:

1) Przy pomocy animacji łatwiej coś wytłumaczyć

Animacja sprawia, że wszystko wygląda na proste i przyjemne. Dzięki uproszczeniu świata przedstawionego wyjaśnienie jest łatwiejsze do przyswojenia. Do tego dodajmy narysowane uroczą kreską postacie i wszystko zdaje się jeszcze bardziej wciągające i miłe. W istocie, dzięki ujmującym wizualizacjom użytkownik może zatrzymać wszystkie najważniejsze informacje w pamięci na dłużej.

W ten sposób sprawiasz, że odbiorcy lepiej rozumieją Twoją markę i łatwiej ją zapamiętują.

Przyjrzyjmy się, w jaki sposób marka HealMate zapewnia swoim odbiorcom angażujące wizualnie wrażenia za pomocą tzw. explainer video:

2) Animacja w marketingu przemawia do odbiorców w różnym wieku

Jak już wspomniałem, kreskówki czy po prostu animacje są niezwykle uniwersalne. Przemawiają do odbiorców w każdym wieku – od dzieci, przez pokolenie Z, po pokolenie wyżu demograficznego.

Jeśli więc włączysz animacje do swojej strategii marketingowej, masz większe szanse na dotarcie do większej liczby odbiorców. Jest to niezwykle istotne w czasach, gdy firmy zaciekle walczą o pozyskanie nowych potencjalnych klientów, a rynek konsumencki z dnia na dzień staje się coraz bardziej wymagający.

3) Animacja jest stosunkowo niedroga na tle innych kosztów marketingowych

W porównaniu z klasycznymi filmami z żywymi aktorami (i montażem, efektami specjalnymi, które wymagają skomplikowanego sprzętu, a także z wynajętymi lokalizacjami do nagrań) animacje w marketingu są o wiele bardziej przystępne budżetowo.

Istnieje wiele programów i narzędzi, które mogą pomóc w tworzeniu animowanych treści marketingowych dostosowanych do Twoich potrzeb. Są one w większości łatwe w użyciu, więc z wykonaniem prostych animacji dasz sobie radę sam. Jeśli zaś nie masz odpowiednich umiejętności czy zmysłu estetycznego, znajdź kogoś, kto zaanimuje Twoją wizję.

Odwróćmy na chwilę perspektywę. Załóżmy, że jesteś kimś, kto widzi się w roli artysty 3D. Kompetencje stworzenia profesjonalnej wizualizacji dają Ci wręcz nieograniczone perspektywy zawodowe. Możesz „z niczego” wyczarowywać fantastyczne wizje, które zachwycą Twoich klientów, zupełnie jakby zobaczyli swój produkt pierwszy raz w życiu. Tym sposobem, często nawet nie wychodząc z domu, zmieniasz czyjś świat na lepsze. Jak to się mówi w branży, „upiękniasz go”.

….posłuchaj mojego podcastu ,w którym mam dla Ciebie kilka porad jak zostać Artystą 3D.

6) Animacje w marketingu zwizualizują KAŻDĄ scenę

Przechodząc płynnie z poprzedniego punktu, jeśli chodzi o animację, możliwości wizualizacji są niemal nieograniczone. W prawdziwym życiu nie widuje się np. latających ryb, ale nie stoi to na przeszkodzie, żeby je zaanimować, jeśli zachodzi taka potrzeba.

To właśnie czyni animację atrakcyjną dla większości marketerów: animacja może stworzyć dowolną scenę lub środowisko, którego nie uchwyci prawdziwa kamera. Tym samym animacja pozwala jeszcze bardziej rozbudzić kreatywny geniusz.

4) Animacja wyzwala nostalgię

Marketing „nostalgiczny” jest skutecznym sposobem na błyskawiczne przyciągnięcie uwagi odbiorców dzięki odwołaniu się do ich pozytywnych wspomnień. W tym przypadku kreskówki i animacje przywołują wspomnienia z „dawnych dobrych czasów”, kiedy np. oglądało się kreskówki w piżamie.

Dlatego animacja może być doskonałą taktyką skłaniającą konsumentów do wydawania pieniędzy w oparciu o resentyment.

5) Animacja unika twardej sprzedaży

Animacja zawsze ma do opowiedzenia jakąś historię. Marketingowy żargon zostaje opakowany w przekonującą, wciągającą opowieść – minimalizując w ten sposób efekt agresywnej reklamy, którą coraz więcej konsumentów uznaje za irytującą.

Większość odbiorców nie decyduje się na oglądanie nudnych reklam, jeśli nie musi. Dzięki możliwości opowiadania historii animacja nie daje poczucia, że oglądamy reklamę. Zaciekawia i tworzy przestrzeń do identyfikacji.

Animacja: zwycięski typ treści. Praca w Mondlicht Studios

Firma stworzyła epickie kampanie reklamowe dla Netflixa i seriali Amazon Prime Video, napojów energetycznych, krzeseł do gier, butów Nike czy futurystycznych samochodów. W procesie produkcyjnym niemieckiego studia wykorzystuje się wiele programów, ale przede wszystkim V-Ray dla 3ds Maxa.

Jeden z pracowników, Dmitriy Glazyrin, wypowiedział się o swoim doświadczeniu pracy w firmie w taki sposób:

Dlatego właśnie animacje w marketingu są takie takie interesujące: każdy nowy projekt jest inny od poprzedniego. Dziś mogę przygotowywać ujęcia techniczne dla marki motoryzacyjnej, jutro pracować nad zwiastunem do nowego filmu, a następnie stworzyć animowaną postać na konkurs. Nigdy się nie nudzę ani nie jestem zmęczony, to jest fantastyczne!

Stworzyłem ostatnio „Deser jagodowy” na potrzeby mojego kursu edukacyjnego w Skillbox Online University. Projekt wykonałem w programie 3ds Max. Projekty CGI żywności są interesujące, ponieważ naprawdę trzeba poświęcić czas na pracę z materiałami. Jeśli jedzenie wygląda nienaturalnie, nikomu się taki obraz nie spodoba.

Deser jagodowy Dmitriya Glazyrina.

Zapytany o doświadczenie z 3ds Maxem i grafiką 3D dopowiada:

W przypadku animacji 3D kilka rzeczy sprawia, że wygląda ona realistycznie i interesująco. Po pierwsze, jakość modelu 3D. Spójrz na anatomię królika z Utopii [animację możesz podejrzeć w udostępnionym w pkt. 4) tego artykułu filmie: Utopia – Amazon Prime – Making of – przy. autora], elementy wystroju, światła i inne szczegóły – to wszystko pomaga stworzyć interesujący wygląd i nastrój. Kolejną kwestią są materiały. Tutaj zawsze masz dwie możliwości: użyć czegoś z biblioteki (V-Ray dla 3ds Maxa ma do zaoferowania wiele doskonałych opcji) lub stworzyć materiał od podstaw. Wszystko zależy od zadania i złożoności materiałów. Jeszcze jedną ważną rzeczą jest oświetlenie. Pomaga ono stworzyć atmosferę i uwypuklić niektóre elementy. Polecam poświęcenie czasu na zapoznanie się z działaniem światła w fotografii, co pomoże Ci udoskonalić Twoje prace w 3ds Maxie czy Maya.

Chcesz przeczytać więcej? Całość wywiadu znajdziesz tutaj: https://www.chaos.com/blog/epic-advertising-with-v-ray-5-for-3ds-max

Zwiększanie świadomości marki

W czasach, gdy internauci są bombardowani treściami wideo, animacje mogą pomóc wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę już od samego początku. Animowane postacie są na tyle ujmujące, że kciuki przestają przewijać ekran. Wykorzystaj to i zwiększ świadomość swojej marki. Dobrze przygotowany animowany explainer video pozwala wskazać potencjalnym odbiorcom ich bolączki, o których mogli nawet wcześniej nie wiedzieć. Jeśli podsuniesz od razu praktyczne rozwiązania ich problemów, utrzymasz ich uwagę i zachęcisz ich do obejrzenia animacji do końca. W ten sposób można przekazać nawet skomplikowane idee marki i podzielić je na mniejsze fragmenty, aby widzowie mogli je łatwiej przyswoić. Do tego właśnie służą animacje w marketingu.

Opowiadaj fascynujące historie

Mam nadzieję, że udało nam się Ciebie przekonać do tego, żeby poważnie rozważyć animację jako genialną strategię marketingową. Wypróbuj swoich sił w grafice 3D i zapisz się na nasz wprowadzający kurs do 3ds Maxa.

Zostań twórcą i twórz niesamowite modele.

Kornel Makarowicz

Artysta 3D/2D

Jestem niezależnym artystą 3d/2d. Pracuję w branży od prawie 17 lat. i w tym czasie współpracowałem z największymi firmami takimi jak: The Mill, Glassworks, Jellyfish Studios, Seed Animation Studios, Art&Graft, Crawley Creatures i wiele innych…

Główne programy w których się specjalizuję to: Maya, Softimage, Mudbox, Marvelous designer, Photoshop. Pracowałem nad rozwojem postaci/rekwizytów przy produkcjach filmowych, telewizyjnych i reklamowych.

Moje portfolio możecie znaleźć pod tym linkiem: https://kornelmakarowicz.com/portfolio/

0 Komentarzy

Napisz komentarz

2016 - ©[current-year] BIMV.PL