Materiał wideo pokazuje proces pracy z blokami, jak można rozbijać bloki na mniejsze elementy, co pozwala na manipulację geometrią.
Bloki możemy automatycznie rozbić w momencie wstawienia lub możemy przeprowadzić procedurę rozbijania dla wcześniej wstawionych bloków.
Blok rozbijamy za pomocą opcji Rozbij (explode).
Należy podkreślić, że rozbicie bloku usuwa go z zestawień i nie jest on już zliczany, a więc należy rozważyć inne opcje modyfikacji bloku przed jego ostatecznym rozbiciem.
TRANSKRYPCJA:
Przedstawiony fragment rysunku zawiera odniesienia do bloków. Zobaczmy, że gdy zaznaczę poszczególne elementy wyposażenia wnętrza, to w palecie właściwości widzimy, że program zliczył nam wszystkie te odniesienia do bloku. Mamy ich łącznie 6. Gdybym któryś z tych bloków chciał rozbić, wystarczy, że dokonam jego selekcji. Następnie nacisnę opcję „Rozbij” w tym miejscu i widzimy, że struktura geometrii jest już rozłączona, a więc w momencie, kiedy zaznaczę obiektów, widzimy, że sam ten fragment geometrii składa się już teraz nie z jednego bloku, a z 18 obiektów. Gdybym chciał, mogę również rozbijać bloki w momencie wstawiania. Także, gdy odszukam interesujący mnie blok, w tym przypadku konkretnie muszę go odpowiednio eskalować. Mogę go też obrócić. Natomiast gdybym chciał, żeby pojawił się on jako rozbity, muszę wybrać opcję Rozbij, Tak i teraz w momencie, gdy kliknę, widzimy, że nie pojawia się on w naszym rysunku jako geometria, a już jako 18 obiektów. W momencie, kiedy wstawię ten blok, klasycznie widzimy, że jest on odniesieniem do bloku, to jest ta różnica, to jest sposób działania operacji „Rozbij”. A dla wcześniej wstawionych bloków znajdziemy ją tutaj.